pepatah pujangga

Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya..

Yusuf al-Qardawi

Sunday, June 13, 2010

L.O.S.T yang menCABAR dan memBAHAGIAkan..

Salam semua..bertemu kembali..berape banyak program yang aku telah ikuti inilah kali pertama aku tulis dalam blog..haha..lawak3x..( cz malas nak berbangga sebenarnya..huhu).Aku telah kenal dunia fasilitator ni sejak tahun 2001 lagi ( zaman muda remaja di waktu sekolah) dan telah bermula giat aktif sebenarnya pada akhir tahun 2006 hingga kini.(* jgn riak ek..hihi..bertahan3x...).Banyak aktiviti fasi yang telah aku kendali bersama rakan team usrah aku antaranya program anjuran sekolah2 rendah @ menengah ( termasuk sekolahku SAM Hisamuddin Sg bertih..hehe),program2 PUSBA,program ABIM Selangor dan program Khalifah Institute...wah..sungguh banyak tak terkira sebenarnya dan aku telah kira2 ada la tempoh 8 tahun ++ aku telah berkecimpung dalam dunia fasilatator ni..Memang banyak pengalaman tak kira manis seperti krimer sejat @ pahit seperti teh jamu..haha...

Panjang pulak muqaddimah ni,maklumla tak pernah tulis sebelum ni akan program2 yang telah aku ikuti..hihi...yang aku nak citer adalah program LOST ni kerana aku salah sorang "think tank" tuk program ni..hahaha walau aku macam ala biskut "chipsmore" kat situ..nge3..Ku selitkan beberapa gambar utk tatapan sampai GGG (gelak golek-golek..hahaha)..Tahniah buat mereka yang terlibat:

UMAR the 'garang' man
HARITH the 'cool' man
FAIZ the 'cikgu' man
SYAWAL the 'senyum' man
AZAM the 'chipsmore' man
KAK DAYAH the 'big boss' a.k.a HULK woman..kiki
KAK ENA n DIBA the 'zaza n manjalara'..haha
NADZIRAH the ' sobar' girl
AISYAH the ' lepak' girl...

inilah "hulk woman" itu..haha..bos kitorang yang happening..(sambil buat aksi akshen kamen)

bersiap sedia untuk membuli dan menguji mereka yang datang..haha..(gelak nada jahat)

lembaga berserban yang menjadi igauan budak2 sehinggakan mereka berzikir dengan suara yang kuat macam nak hilang suara sambil memejam dan menutup mata..hihihi..( gelak ala-ala langsuir )

sampai hati kome tinggalkan aku...( sedih dan nangis mode..=(.........)

 inilah program yang sungguh happening itu dan sudah melabuhkan tirai..babai..=)

p/s: malas nak upload gambar banyak2..ni je yang termampu..cukuplah sekadar bahawa program ni cukup happening dan best dengan kerenah fasi dan budak2 yang dahagakan program ilmiah ala-ala adventure..huhu..moga bertemu lagi di lain siaran...nantikan LOST 3 ya....=)

zamlubawi : akan berhijrah ke program lain pula...ayuh...didik insan menjadi manusia berguna..

No comments:

Bahagiaku Bahagiamu Jua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...