pepatah pujangga

Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya..

Yusuf al-Qardawi

Monday, August 16, 2010

Sesuci Kebahagiaan Ramadhan


Ramadhan adalah bulan untuk beramal ibadah,memberi sedekah,membantu orang yang memerlukan,memperbanyakkan amalan mulia dan sewaktu dengannya.Alhamdulillah,sempat menyibukkan diri dalam program setengah hari di Masjid al-Ulum,Kg. Bangkong di Sepang pada hari Sabtu bersamaan 4 Ramadhan 1431h yang mengambil masa lebih 1jam lebih untuk sampai ke tempat yang dituju.(pergi dengan yakin walau sebenarnya ada pemandu itu yang sudah terlupa jjalan..hehe).Berkat kesabaran di bulan ramadhan serta hasil usaha telefon-menelefon,akhirnya sampailah jua..=).. Peserta yang hadir di kalangan mak2,nenek2 dan beberapa orang anak kecil yang menemani mak dan nenek mereka.Yang bestnyer aku dan beberapa teman2 je yang lelaki..ades...=(

Program dimulai dengan menunaikan solat2 sunat iaitu Dhuha di imamkan oleh Ustaz Harith Al-Maghribi,sunat Taubat pula di imamkan oleh Ustaz Akmal Al-Syairi dan sunat Tasbih oleh seorang hamba Allah yang berbaju batik jawa.. =)..Setelah itu diadakan tadarus secara beramai-ramai mengikut kumpulan dan dihidangkan ilmu yang mantap daripada Ustazah Hazlina mengenai keistimewaan ramadhan..

dimanakah jemaah lelaki??..(dah namanya pgm HELWA)..huhu

sesi tadarus bersama ibu-ibu dan nenek-nenek..fantastik!!

tenaga kerja yang terlibat sepanjang program..

sesi penyerahan sumbangan beras kepada yang memerlukan..=)


zamlubawi : memberi itu abadi..=)

2 comments:

MOHAMAD AKMAL said...

as-syairi...bila masa pulak ni?

NORHIDAYAH SUMAIRI said...

biasala klu lupa jalan tu...dah dtg pun setahun sekali...amik berkat ramadhan..

Bahagiaku Bahagiamu Jua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...