pepatah pujangga

Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya..

Yusuf al-Qardawi

Tuesday, April 20, 2010

Bahagia suatu ketika dulu..

Terdetik hati ini untuk menyelongkar kembali album lamaku walaupun tak penuh pun sebenarnya..hehe.Sambil belek2 ada yg dah nak rosak la pulak.Dengan idea yang 'mereng' sebab dah takde keje nak buat,aku pun mengambil keputusan berdasarkan idea yang bernas.Lalu aku pun men'scan' gambar yang lama itu agar terus kekal dan mekar..hehe..Terimbau kenangan bersama rakan2 dan sahabat dalam pahit,manis,suka,duka ketika di bangku sekolah.Nak jadi cerita,kami memang gile dalam melakukan perkara2 yang diluar batasan(ceh,macam ganas..hihi) walau mendapat tentangan.Walaubagaimanapun,kami mengucapkan terima kasih pada yang memberikan suntikan dan semangat dalam menempuh rona-rona kehidupan alam sekolah.Bila dikenang semula,rasa lucu ada,seronok ade,sedih ade dan macam2 lagi.Tidak ku sangka bahwa aku telah di amanahkan tugas yang begitu mencabar sepanjang di bangku persekolahan dari seorang pelajar biasa kepada pelajar yg luar biasa(perasan gile..hehe) dan kepada pelajar biasa semula..haha..Tetapi semua itu mengajarku erti hidup dan mendidik aku supaya lebih berdikari.Alhamdulillah,kini aku menjadi diri sendiri walau kadang2 ada yang cuba menyamakan aku dengan orang lain..haha..Terima kasih atas segalanya.Moga diri ini terus istiqamah dalam meneruskan usaha dakwah dan meneruskan usaha dalam mencari BAHAGIA..aku yang ingin menjadi HUJAN dalam misi mencurahkan ilmu pada TANAH yang merupakan hati2 manusia yang mencarinya...

Beberapa gambar yang ada muka aku..hehe..:

Team Penggerak Sekolah tahun 2003 dlm Seminar Menara Gading di UIAM.Hampir separuh dari mereka ini  menjadi warga UIAM termasuk aku yang tidak disangka2..hehe


Team Badan Disiplin dan Pengawas tahun 2004.Alhamdulillah mereka semua menjadi insan termasuklah aku yang juga menjadi insan terpilih..:)


Team BADAR sekolah tahun 2003.Aku dan Qayyum M.A time ni..haha.Al-Fatihah kepada arwah syahril(dua dari kanan) yang telah kembali ke rahmatullah...


Inilah tulang belakang a.k.a programmer kat sekolah.Dua dah abis belajar,aku je blum..huhu


Team Maj Tingkatan Enam (MTE),ntah camne la aku bole masuk team ni..haha...tapi aku bersyukur kerana diberi peluang bersama mereka.Sungguh BAHAGIA..

zamlubawi : konsistenkah peranan anda di suatu ketika dulu hingga kini?Moga kita terus menjadi HUJAN..;)

No comments:

Bahagiaku Bahagiamu Jua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...