pepatah pujangga

Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya..

Yusuf al-Qardawi

Saturday, May 15, 2010

Bahagianya seorang Pendidik


Ada orang kata senang jadi cikgu dan ada orang kata payah dan memenatkan jadi cikgu.Banyak pandangan yang boleh kita fikirkan dan luahkan.hmm..Nak cakap lebih pon majoriti ahli keluarga ku pun menjadi guru..huhu..selamat ari guru la buat mereka..hehe..tak lupe juga buat guru2 yg dah mendidikku.Nak sebut ramai sangat la pulak..yang penting aku masih menghormati mereka sebagai guru yang banyak memberi aku harapan,kebahagiaan,inspirasi dan galakan dalam menjadi insan yang kamil dan hensem..haha..(perasan betul mamat ni..adoi..)..Jasa mereka tidak dapat dilupakan.Jika diingat memang banyak peristiwa2 menarik dari yang hitam sampailah yang putih,dari yang gelap sampailah jadi yang cerah melepak..huhu..Memang suatu kkenangan yang indah..Terima kasih Cikgu,Ustaz dan Ustazah..kerana Mu aku menjadi insan  yang bernama HUSNUL AZAM..

Renunglah pepatah ini yang membaeri impak pada diri ini yang bernama manusia..ilmu Itu... Sesungguhnya mati jasad kerana roh, mati roh kerana tiada ilmu. Mati ilmu kerana tiada amal, mati amal kerana tiada istiqomah. Menuntut ilmu adalah taqwa... menyampaikan ilmu adalah ibadah... mengulang ilmu adalah zikir... mencari ilmu adalah jihad...Al-Ghazali....SELAMAT HARI GURU untuk semua guru2 di malaysia dan dunia..=)



zamlubawi : cahaya 'AZAM' yg semakin malap dan mencari sinar 'HUSNUL' yang baru dalam melengkap sebuah kebahagiaan atas nama HUSNUL AZAM = cita-cita yang baik..=)

No comments:

Bahagiaku Bahagiamu Jua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...